ثبات بازار نفت روند انتقال انرژی را تسهیل می‌کند

به نقل از سایت اقتصاد جهان :

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، محمد بارکیندو اعلام کرد که ثبات بازار نفت برای انتقال انرژی بسیار مهم خواهد بود.

وی معتقد است بازار و قیمت‌های ناپایدار به اقتصاد جهانی آسیب می‌رساند و سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای تأمین تقاضای آینده را کاهش می‌دهد.

دبیرکل اوپک در کنفرانس مجازی نفت و انرژی گلوبال پلتس گفت: پایداری ثبات می‌آورد و این برای کمک به سرمایه‌گذاری عظیم مورد نیاز در سال‌های آینده ضروری خواهد بود.

بارکیندو افزود: بدون سرمایه‌گذاری‌های لازم، امکان نوسان‌های بیشتر و کمبود انرژی در آینده وجود دارد که به نفع تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان نیست.

وی تصریح کرد: ائتلاف سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک پلاس) کاهش تولید بی‌سابقه خود را ماهانه بررسی می‌کنند تا درباره تعدیل کاهش تولید تصمیم‌گیری کنند.

دبیرکل اوپک اظهار کرد: واضح است که بهبود بسیار شکننده بوده و تردیدها به‌ویژه به‌دلیل شیوع همه‌گیری کرونا باقی مانده است.

بارکیندو گفت: واکسن‌ها چشم‌انداز روشنی پیش روی ما می‌گذارند، اما افزایش روزافزون موارد ابتلاء به ویروس کرونا و متأسفانه مرگ انسان‌ها و قرنطینه‌های دوباره نشان‌دهنده وخامت اوضاع است.

189
0 0